Smoothies: Δροσερά, καλοκαιρινά και γεμάτα βιταμίνες

 

Τα smoothies αποτελούνται από διάφορα φρέσκα ή και κατεψυγμένα φρούτα χτυπημένα στο μπλέντερ μαζί με γάλα, γιαούρτι, χυμό φρούτων, νερό και πάγο.

Το αποτέλεσμα αυτής της ανάμειξης όλων αυτών των υλικών είναι ένα αφρώδες και παχύρρευστο ρόφημα που άλλοτε μοιάζουν με πουρέ φρούτων και άλλοτε με μιλκσέικ. Αυτό προκύπτει από την ποσότητα των υγρών και του πάγου που προστίθεται στο ρόφημα. Επίσης, η χρήση των υλικών για τα smoothies δεν είναι περιορισμένη. Ανάλογα με τις γευστικές προτιμήσεις μας μπορούμε να προσθέσουμε κατά τη διάρκεια της παρασκευής του τσάι, σοκολάτα σκόνη, διάφορα λαχανικά, ξηρούς καρπούς, ροφήματα σόγιας, κακάο, διάφορα αρωματικά, καφέ ή και αλκοόλ.

Διατροφική αξία των smoothies και αδυνάτισμα

Στα smoothies γίνεται συνδυασμός διαφορετικών τροφίμων οπότε και η διατροφική τους αξία είναι μεγάλη. Υπάρχει ποικιλία θρεπτικών συστατικών τα οποία είναι πολύτιμα για τον οργανισμό και αφομοιώνονται εύκολα χωρίς να επιβαρύνουν το πεπτικό σύστημα. Είναι πλούσια σε βιταμίνες της ομάδας B και C και ανόργανα άλατα. Επίσης, έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και τα λιπαρά τους είναι ελάχιστα. Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών είναι 5 μερίδες. Καταναλώνοντας λοιπόν, 2 smoothies την ημέρα υπερκαλύπτουμε τις ανάγκες μας σε φρούτα και λαχανικά, προσλαμβάνοντας έτσι ενέργεια και θρεπτικά συστατικά στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής με έναν ιδιαίτερα ευχάριστο τρόπο.

Τα smoothies είναι ισχυρός σύμμαχος μας και στο αδυνάτισμα καθώς λόγω του αέρα που περικλείεται κατά την πολτοποίηση των φρούτων στο μπλέντερ προκαλούν εύκολο κορεσμό. Η πληρότητα αυτή συμπληρώνεται και με την προσθήκη γάλακτος ή γιαουρτιού στο ρόφημα με αποτέλεσμα να μας κρατάει χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, καλύπτει την επιθυμία μας για γλυκό χωρίς να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες θερμίδων όπως περιέχονται στα γλυκά.

Συμβουλές για τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη:

– Για μικρότερη απώλεια βιταμινών καταναλώνουμε τα smoothies σε χρονικό διάστημα 5-10 λεπτών γιατί οξειδώνονται πιο εύκολα και γρήγορα λόγω της επαφής τους με τον ατμοσφαιρικό αέρα.

– Δεν προσθέτουμε ζάχαρη ή άλλη γλυκαντική ουσία.

– Προτιμάμε φρούτα γλυκιάς γεύσης . Όταν επιλέγουμε ξινά φρούτα προσθέτουμε μέλι. Αραιώνουμε το ρόφημα με περισσότερο νερό και προσθέτουμε αρκετό πάγο.

– Αντικαθιστούμε ένα μέρος των φρούτων με λαχανικά . Όταν χρησιμοποιούμε λαχανικά αραιώνουμε με νερό και προσθέτουμε αγγούρι και καρότα για να αυξηθεί η γλυκύτητα.

– Τα  φρούτα που χρησιμοποιούμε πρέπει να είναι ώριμα για να αναδειχθεί η μυρωδιά του ροφήματος. Αν είναι εφικτό χρησιμοποιούμε βιολογικά φρούτα.

Ακόμη και αν δεν έχετε φτιάξει ή δοκιμάσει μέχρι τώρα smoothies, παρακάτω σας δίνουμε μερικές, πανεύκολες ιδέες για να τα εντάξετε στο καθημερινό καλοκαιρινό μενού σας.

Smoothie ενέργειας για πρωινό

1) 1 φλιτζάνι γάλα με χαμηλά λιπαρά

2) 1 μπανάνα

3) 2 κουταλιές σούπας μέλι

4) 3/4 του φλιτζανιού δημητριακά ολικής άλεσης

5) 1/2 φλιτζάνι πάγο

Εκτέλεση:

Βάζουμε τα δημητριακά σε ένα μπλέντερ τα τρίβουμε σε πιο μικρά κομμάτια. Προσθέτουμε το γάλα με τη μπανάνα και το μέλι και τα αναμιγνύουμε να λιώσουν καλά. Ρίχνουμε το smoothie σε ένα φαρδύ χαμηλό ποτήρι και συμπληρώνουμε επιπλέον τριμμένα δημητριακά.

Smoothie με καρπούζι

1) 4 χοντρές φέτες καρπούζι

2) 1 φλιτζάνι γιαούρτι

3) 1 κουταλιά λεμόνι

4) 1 δόση βανίλια

5) 1 κουταλιά μέλι

Εκτέλεση

Kαθαρίζουμε τις φέτες καρπουζιού από τα κουκούτσια, τις κόβουμε σε χοντρά κομμάτια και τις βάζουμε στο μπλέντερ μαζί με το μέλι, τη βανίλια και το χυμό λεμονιού. Xτυπάμε τα υλικά μέχρι να αναμειχθούν καλά, στη συνέχεια προσθέτουμε το γιαούρτι και όταν γίνει ένα απαλό αφρώδες μείγμα, το σερβίρουμε.

Tονωτικό smoothie

1) 250 γρ. φράουλες

2) 2 μπανάνες

3) 150 γρ. παγωμένο γιαούρτι

4) 1 φλιτζανάκι συμπυκνωμένο γάλα

Eκτέλεση

Xτυπάμε όλα τα υλικά στο μπλέντερ, εκτός από το γιαούρτι και το γάλα. Oι φράουλες πρέπει, πριν χτυπηθούν, να έχουν μείνει στην κατάψυξη για 4 ώρες. Mόλις γίνει ένα ομοιογενές μείγμα, γεμίζουμε τα ποτήρια μέχρι τη μέση και προσθέτουμε το γιαούρτι, το οποίο έχουμε πριν ανακατέψει με το γάλα.

Smoothie με βερίκοκα

1) 300 γρ. βερίκοκα

2) 1 φλιτζάνι γάλα

3) Θρυμματισμένο πάγο

Εκτέλεση

Xτυπάμε όλα τα υλικά στο μπλέντερ και σερβίρουμε το χυμό σε ψηλά ποτήρια με θρυμματισμένο πάγο.

Πηγή

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s