Το φαινόμενο Τέσλα σε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία

Το νέο πρωτότυπο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο του πανεπιστημίου της Γιούτα δεν σταματά μόνο για επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών, αλλά και για πρόσθεση ηλεκτρικού φορτίου. Το λεωφορείο δε διαθέτει εναέρια καλώδια ούτε συνδέεται σε κάποια πηγή ενέργειας. Η μπαταρία λαμβάνει 5 kilowatt ώθηση από μία πλάκα φόρτισης που βρίσκεται εγκατεστημένη σε κάθε στάση. Με συνεχή δρομολόγια και συχνές στάσεις, το λεωφορείο φορτίζει δίχως να απαιτεί μία μεγάλη μπαταρία.

Ο μετασχηματιστής βρίσκεται διαχωρισμένος ανάμεσα από το λεωφορείο και την πλάκα φόρτισης. Όταν ο οδηγός σταματά σε μία στάση, τα 2 μισά του μετασχηματιστή ευθυγραμμίζονται και 5 kilowatt ενέργειας μεταφέρονται από την πλάκα, στο λεωφορείο. Ο Νίκολα Τέσλα απέδειξε την ασύρματη μεταφορά ενέργειας που ονομάστηκε φαινόμενο Τέσλα το 1891 αλλά η ερευνητική ομάδα στο πανεπιστήμιο της Γιούτα έχει ξεπεράσει ορισμένα από τα εμπόδια που κρατούσαν την εν λόγω τεχνολογία μακριά από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Λεωφορεία με τεχνολογία επαγωγής έχουν ήδη τεθεί σε χρήση στην Ολλανδία από το 2010 και στην Ιταλία εδώ και μία δεκαετία, αλλά αυτό θα είναι το πρώτο στη Βόρεια Αμερική.

Μία από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις ήταν να αυξηθεί η απόδοση του λεωφορείου έως και 90%. Επίσης βελτίωσαν το κενό οπότε το λεωφορείο θα φορτίζει ακόμα και λίγες ίντσες εκτός του προκαθορισμένου κενού των 10 ιντσών μεταξύ της πλάκας και του οχήματος. Το πρωτότυπο κυκλοφορεί στους δρόμους με 25kilowatt ισχύος ενώ ένα εμπορικό μοντέλο με φορτίο 50kw θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2013.

discovermagazine

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.